Bokor hill - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van dokel - WaarBenJij.nu Bokor hill - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van dokel - WaarBenJij.nu

Bokor hill

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

03 Maart 2011 | Cambodja, Kâmpôt

Hallo iedereen!

Gisterenochtend zijn we aangekomen in Kampot, een klein stadje in het zuiden. Normaal gesproken wilden we naar Kep gaan, een ander kuststadje, maar omdat onze bus daar eerst passeerde en we toen zagen dat hier eigenlijk niks, maar dan ook echt niks te zien was, zijn we doorgereden naar Kampot. Hier is het best gezellig. We hebben een superleuke guesthouse met een hele mooie tuin (kerstlichtjes in de bomen, veel planten en orchideeen) waar we gezellig kunnen eten. En we hebben eindelijk nog eens de luxe van een tv op de kamer te hebben die en werkt en ook nog een engelstalig filmkanaal heeft! Helemaal top! Nadat we ons gisteren hier geinstalleerd hadden, hebben we een fiets gehuurd en hebben we hier wat rondgereden. Eerst zijn we naar een peperplantage gegaan, zijn we langs de plaatselijke gevangenis gereden en daarna zijn we naar de dierentuin geweest! Weer een belevenis op zich! De zoo was pas open vanaf 2000 maar zag eruit alsof hij de jaren 40 nog had meegemaakt... niet te doen. En wat meer is: je mag daar nog superdicht bij de dieren komen! Bij ons zitten bijna alle dieren tegenwoordig toch achter glas, maar daar kan je gewoon je hand in de tijger- of leeuwenkooi steken. Echt niet normaal. Natuurlijk toch weer banaantjes gekocht om de dieren te voederen. En dat konden ze duidelijk wel waarderen :-)
We waren de enige bezoekers in de hele zoo. Raar gevoel hoor. Verder een vrij kalme avond gehad, wel nog een tripje geboekt naar Bokor Nationaal Park. Dat hebben we vandaag dus de hele dag gedaan. Eerst zouden we met de bus naar de voet van het park gebracht worden, maar omdat er blijkbaar teveel mensen waren, waren wij natuurlijk weer de gelukkigen (samen met een heel tof Nederlands stel Kevin en Amber) die met de tuk-tuk mochten gaan. Was eigenlijk zelfs beter want zo konden we lekker genieten van een fris windje en dat is hier echt wel nodig. Aangekomen bij de voet van het park moesten we dan twee uur door de jungle hiken om een soort nieuwe wegconstructie te omzeilen, en dat was echt wel superzwaar...Alles bergop, de ene keer al wat steiler dan de andere, natuurlijk tropisch warm en vochtig en dan door de jungle. Blij dat we aan ons eindpunt kwamen waar een pick-up truck ons kwam ophalen om verder naar de top te rijden. Hier is een oud verlaten casino/hotel dat in de jaren 20 door de Fransen gebouwd werd, maar ondertussen overgelaten werd aan de natuurelementen. Het is daar heel vreemd eigenlijk. Je zit dan op 1080 m hoogte waardoor er overal mist hangt en dan loop je door een megagebouw, helemaal verlaten en vervallen en die dikke mist kruipt dan in slierten over de trappen en door de ruimtes. Het lijkt eigenlijk net het decor van een griezelfilm. Na hier rondgewandeld te hebben en gegeten te hebben, moesten we opnieuw te voet naar beneden en vervolgens met een busje terug naar Kampot. Hier was het de bedoeling dat we metzijn allen nog een sunsetcruise zouden maken. We waren in totaal begonnen met 17 maar bij het zien van het bootje waarmee we naar zee zouden varen zijn er 12 afgehaakt, echt waar! Alleen de Nederlanders, een Koreaan en wij bleven over. Des te meer plaats dus. En we hebben het overleefd! Wel een paar keer serieus getwijfeld of we zouden kantelen of niet, maar he: it all adds to the experience he! :-)
Zo, vannacht blijven we nog hier en morgenochtend vertrekken we weer verder richting Sihanoukville.
Kel is trouwens weer helemaal beter gelukkig. En aan de mama van Domi: nog een heel gelukkige verjaardag!

Dikke kus!!

• 03 Maart 2011 - 14:16

Bieke Emmers:

Hoi hoi

Heb vandaag de link naar jullie travelblog gekregen en moet zeggen, wat een leuke verhalen om te lezen... Een heel andere wereld dan hier. Hopelijk voel je je ondertussen een beetje beter, het was te denken dat de buik niet gespaard ging blijven. Maar zo te lezen weer je je enorm, heb er bewondering voor dat je dat zomaar doet !!
    Geniet er nog van samen, en blijf maar lekker lang, je mist hier immers toch niet dan een hoop ellende :)

Groetjes

• 03 Maart 2011 - 18:39

Mama:

Hoi trekkertjes
    Goed dat je weer beter bent. En nu zonder kleerscheuren de laatste weken door.
    lieve groetjes

• 04 Maart 2011 - 18:04

Huguette:

Hela genieters! Het begint nu weer op te korten, geniet er dus van! Ben jaloers, wij hier in de verfwerken, met de geuren vandien en jullie heerlijk in het zonneke, lekkere en minder lekkere geurtjes. En.............nog al jullie organen intact? Zou toch maar oppassen hoor! groetjes

• 05 Maart 2011 - 14:41

Jordi :

Hey toeristen,
    heb juist nog wat reisverslagen gelezen, echt sjiek ma zal wel een uitgebreid verslag krijgen van Dom. Geniet nog van jullie laatste 2 weken en nog voorzichtig zijn! Hoor je wel als je terug bent

Groetjes