Home sweet home... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van dokel - WaarBenJij.nu Home sweet home... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van dokel - WaarBenJij.nu

Home sweet home...

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

17 Maart 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal!

Vandaag ons allerlaatste reisverslagje!
Wat is de tijd hier gevlogen!
Afgelopen maandag zijn we nog naar Ankor Wat en Angkor Thom geweest.
We hebben de zonsopgang over Ankor Wat meegemaakt en dat is werkelijk prachtig. Alles wat men er over zegt is waar. Helaas waren we niet alleen, er stonden nog zo een vijfhonderd andere toeristen, wat logisch is want iedereen wil dat meegemaakt hebben uiteraard.
De rest van onze dagen in Siem Reap hebben we eigenlijk niet veel meer uitgevoerd, op een paar fietstochtjes na. Zo wilden we met de fiets tot aan het Tonle Sapmeer rijden, het grootste meer van Zuidoostazie, maar helaas was dat niet mogelijk. We waren tot aan de monding van de rivier geraakt en wilden dan via de weg verder rijden naar het meer, maar dat was niet toegelaten. Locals mochten wel verder maar toeristen niet. Zij werden als het ware verplicht om ter plaatse een boot te huren voor 15 dollar de man (wat echt best wel veel is) en dan per boot het meer op te gaan. Zulke zaken vinden we een beetje jammer, maar ja, ook weer begrijpelijk vanuit het standpunt van de Cambodjanen die uiteraard zoveel mogelijk geld willen halen uit het toerisme, hun belangrijkste bron van inkomsten.
Op de terugweg zijn we dan gestopt bij een of ander klein wegrestaurantje waar ze geen tafels of stoelen hadden, enkel twintig hangmatten ofzo. Kel had gezien dat er op een bordje buiten stond dat ze watermelonjuice hadden en wilde dat dus bestellen. Maar blijkbaar verstonden de eigenaars dat niet en bijgevolg moesten ze de hulp van een buurman inroepen die dan wel begreep waar het om ging. Ok, dus een colaatje en watermeloensap besteld. Domi kreeg zijn colaatje maar nog steeds geen spoor van watermeloensap. Een half uur later zien we iemand (waarschijnlijk een verre buurvrouw ofzo) op de fiets komen aanrijden met in haar hand...ja,ja, je raadt het al: een watermeloensap! Zo wordt dat hier dus geregeld.
Dinsdag en woensdag hebben we dan al luierend doorgebracht, genoten van zwempartijtjes, voetmassages, manicures en kokosshakes...
Nu zitten we onze laatste uurtjes door te brengen in het guesthouse en om half acht vanavond vertrekt ons vliegtuig vanuit Siem Reap airport richting Bangkok.
Dus, als alles goed gaat: see you soon! xxx

• 17 Maart 2011 - 10:16

Annelies:

Hallo,
    Amaai dat is wel echt snel omgevlogen hé... Als ik dat hier zo lees en zie, om jaloers op te zijn, in ieder geval! Geniet er nog van en een goede reis terug. De beestjes zullen ook wel blij zijn jullie terug te zien :-)
    Tot binnenkort!

• 17 Maart 2011 - 17:15