Been there, Don Det - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dokel - WaarBenJij.nu Been there, Don Det - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dokel - WaarBenJij.nu

Been there, Don Det

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

24 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Hallo iedereen!

Hier zijn we weer.
Even kijken waar we gebleven waren.
Ah ja, op de 4000 eilanden en meerbepaald Don Det.
Daar hebben we woensdag een fiets gehuurd om Don Det en Don Khon, een aangrenzend eiland, te verkennen. Was wel een toffe rit. Donderdag, onze laatste dag in Laos, hebben we dan nog een luierdagje ingelast alvorens we naar Cambodja zouden vertrekken. We hebben sweet Lao Lao zitten drinken, hebben tubes gehuurd en hebben lekker op de Mekong liggen lezen. Natuurlijk erg onverstandig van ons want door de bries en het frisse water heb je niet meteen door hoe erg de zon hier brandt, met alle gevolgen vandien. Donderdagavond hebben we dan nog een traditioneel Laotiaans gerecht genomen, een soort barbeque wat ze aan tafel brengen en waar je zowel vlees op kan bakken als noedels en groenten in kan koken. Echt superleuk en lekker natuurlijk! De afgelopen dagen hadden we bovendien vriendschap gesloten met een klein aapje dat langs de Mekong aan de ketting lag. Echt zo lief! Op een gegeven moment was het zelfs Domi aan het vlooien... gelachen dat we hebben! En het aapje is zelfs in slaap gevallen in Kel haar armen. Dus wij vrijdagmorgen, vlak voor we de boot en bus zouden nemen richting Cambodjaanse grens, nog vlug even bij hem langs met wat banaantjes en pindanootjes. Mensen: een goede raad, echt waar en dus niet om te lachen: ga nooit met voedsel in de buurt van apen want dan worden die dus opeens agressief. Vooral als het eten op is en je hen niks meer kan geven. Kel is dus gebeten... :-( Gedaan met de monkey love!
De beet was niet heel erg in de zin dat het genaaid moest ofzo, maar de tanden staan er toch goed in. Plus een paar krassen in haar gezicht. Al bij al valt het dus nog wel mee, alleen toch best in Phnom Penh even langs een ziekenhuis gaan om te zien of ze boostershots voor rabies moet nemen. We denken van niet, maar toch maar even op zeker spelen, vooral omdat we zondag toch al in Phnom Penh zullen zitten...

Bye bye!

• 27 Februari 2011 - 07:58

Mama:

Zo zie je maar he. Domi is zijn vlooien kwijt maar jij hebt het
    vlaggen. Hou het toch maar in de gaten. Hoop dat jullie volgende trip even fijn zal zijn.
    lieve groetjes

• 27 Februari 2011 - 07:58