backpackersdream... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dokel - WaarBenJij.nu backpackersdream... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dokel - WaarBenJij.nu

backpackersdream...

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

13 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Hallo iedereen!

Het is intussen weer een aantal daagjes geleden, dus hoog tijd om jullie een update te geven over ons doen en laten hier.
Es kijken waar we gebleven waren.
Na ons dagje lekker niks doen, hebben we vrijdagochtend een minivan genomen richting Vang Vieng. We hebben er 8 uur over gedaan, maar het was weer een prachtige rit! De weg was weliswaar niet volledig geasfalteerd en heel veel stukken gewoon dirt road met zeer diepe putten, maar het landschap was adembenemend! Misschien toch even zeggen waarvoor Vang Vieng vooral bekend staat: voor zijn tuben! Dit is op een grote traktorband de rivier afdobberen en onderweg een fles aan een koord toegegooid krijgen zodat je aan talrijke barretjes kan stoppen om je daar te goed te doen aan zoveel alcohol en happy shakes, pizzas, etc (ja, ja, je raadt het goed: happy als in mushrooms, weed, opium,...) als je wil. Backpackersparadise dus.
Maar, braaf als we zijn, zijn we niet gaan tuben. In plaats daarvan hebben we zaterdag een moto gehuurd waarmee we de omgeving zijn gaan verkennen. Het tweede waarvoor Vang Vieng namelijk erg bekend is, is het karstgebergte daar. Echt super om te zien. Hele steile bergen en rotsen. We zijn o.a. naar de blue lagoon gereden, een grot waar je binnenin kan zwemmen maar waarbij ook buiten een blue lagoon ligt waar je kan plonzen. Echt weer heel mooi, we weten dat we in herhaling vallen :-)
Onderweg op de moto kwamen we langs een klein huisje waar een stuk of zes kinderen naar ons stonden te roepen en te zwaaien. Dus wij gestopt natuurlijk en even met hen gespeeld. Nadien nog een paar foto's genomen en blij dat ze waren! Je had ze moeten zien toen ze zichzelf op de digitale camera zagen staan... ze waren door het dolle heen!
Vandaag, zondag, zijn we dan opnieuw doorgetrokken richting Vientiane, de hoofdstad van Laos. We hadden weer een minivan, maar dit was wel echt een hele goeie. Lekker comfortabel met veel beenruimte en een goeie airco. Mag ook wel eens voor de verandering he!
Het is raar om hier in Vientiane ineens weer geconfronteerd te worden met zoveel drukte, auto's en mensen en eigenlijk ook wel luxe. Dat zijn we echt niet meer gewoon. Zo zie je maar hoe vlug een mens zich eigenlijk aanpast. Rond half twee deze middag zijn we hier aangekomen en hebben we een guesthouse gezocht. Daarna zijn we te voet de stad gaan verkennen, wat vrij vlot ging. Alle zaken die we wilden zien hebben we vandaag al kunnen doen. Daarom hebben we besloten om morgen al meteen de bus te nemen naar Thakek, samen met Veronique en Lennert, een Nederlands backpackerskoppel dat we voor de eerste keer tegen kwamen in Noord-Thailand (ja, stel je voor!) en dat we nadien regelmatig terugzagen. In Thakek willen we met een moto een loop gaan doen van drie of vier dagen, maar eerst dus weer een uur of vijf bussen. We houden jullie op de hoogte!

P.S. Het eerste accidentje is gebeurd: Kelly is een stukje van haar grote teen verloren... Gestoten tegen het trapje tussen douche en slaapkamer en een hele lap vel weg. Open wonde. Dom he! Ach ja, dat groeit wel weer aan!

Tot gauw!

• 13 Februari 2011 - 22:34

Mama:

Hoi trekkertjes

Toch blij weer van jullie te horen. Ik hoop dat het bij dat kleine ongelukje blijft. Veel plezier.

lieve groetjes

• 14 Februari 2011 - 15:37

Diana:

Ja watte ik weet wel met wie ik nou zou willen ruilen
    en ik had zeker toch is in die zwembandjes gedoken groejtes
    Diana

• 14 Februari 2011 - 18:30

Anja, Johny & Kids:

hoi hoi,
    wat ons opgevallen is, is dat de temperaturen serieus aan't dalen zijn, maar 27° meer. Is precies ma aan de frisse kant, zullen we anders wa truien opsturen? Want als de temperaturen zo gaan blijven dalen, dan is het binnen enkele dagen hetzelfde als hier. Allé geniet er nog van, wij genieten in ieder geval met jullie mee met het lezen van jullie berichtjes en foto's. Groetjes .......

• 14 Februari 2011 - 19:43

Kurt:

Hey!
    Alles goed ginder lees ik.
    Het ziet er ginder echt heel mooi uit.
    Was daar nog iets voor mij' zo leven van de visvangst
    Geniet er nog van he Greetz

• 14 Februari 2011 - 21:23

Papa :

hoi daar,tis te hopen da het bij dit accidentje blijft,als je al je organen nog ma hebt als jullie terug komen,he turistas* je hebt 'm toch hé kel? groetjes of sabaidee

• 15 Februari 2011 - 13:33

Anne:

Hoi,

Heb net de 2 laatste verslagjes gelezen.
    Mooie verhalen en nog mooiere foto's. Fijn om vanop Belgische bodem even een klein beetje mee te kunnen genieten van al die natuurpracht.
    Geniet er nog van en verzorg jullie!
    Ik blijf jullie reis ondertussen volgen.

Anne

• 16 Februari 2011 - 16:19

Een Collega:

hey daar , reisverslagen blijven leuk om te lezen . Dat water amai zalig ,dat er toch nog zoveel ongerepte natuur is nie normaal .
    Nu ben ik toch een beetje jaloers .
    Maar het eten mag je hebben zo te zien jak vies (0: . oei, do jij moet u vrouwtje nu maar goed verzorgen hé.
    Hier in ons landje mis je niet veel , alles gaat zijn normale gang . ja het zonnetje komt eindelijk wat meer kijken . En laatste nieuwtje uit centraal , een nieuwe collega jawatte een beest gewoon de gedetineerde vies jaloers op onze spierbundel.
    wel ne toffe gast . voor de rest veel fun nog en tot de volgende .

grt