druk... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van dokel - WaarBenJij.nu druk... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van dokel - WaarBenJij.nu

druk...

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

08 Februari 2011 | Laos, Luang Prabang

Hoi hoi!!

Sorry dat we een dagje hebben overgeslagen, maar het kon niet anders :-)
Gisterochtend hebben we dus vanuit Luang Nam Tha een minivan genomen naar Luang Prabang. We waren met 4 Israeli's, 2
Zwitsers en 2 Fransen en zijn in totaal bijna 9 uur onderweg geweest. We zijn om 9.00 u vertrokken en om 17.30 u aangekomen aan het busstation van Luang Prabang. Daarna hebben we een tuktuk genomen die ons midden in het centrum dropte, samen met nog 100.000 andere backpackers naar ons gevoel. Het was echt om ter eerst om ergens nog een kamertje te vinden. We hebben een half uur lopen zoeken en nergens plaats, tot er opeens toevallig een man passeerde die zei dat hij nog een kamer ter beschikking had. Wij blij natuurlijk en mee gaan kijken. Hij vroeg 80.000 kip (is ongeveer 8 euro), dus evenveel als onze vorige guesthouse in Luang Nam Tha wat echt wel chic was met veel houtwerk, eigen badkamer etc. Dit was dan het andere uiterste want het ging om een kamertje van 2m bij 2 m met enkel twee matrassen op de vloer en een gemeenschappelijke badkamer. Maar een beetje uit schrik dat we anders de nacht onder de sterren zouden moeten doorbrengen, hebben we het dan toch maar genomen. Toen we onze backpacks hadden afgezet, zijn we maar meteen voor een andere guesthouse gaan kijken om de volgende nacht te slapen. En dat is ook wel redelijk gelukt lijkt ons.
Deze morgen zijn we op tijd opgestaan, hebben onze packs gedropt bij de nieuwe guesthouse en zijn gestart met een wandeling door Luang Prabang. Echt schitterend. Het is hier superdruk maar ook wel supermooi. Letterlijk tientallen tempeltjes vind je hier. En ook het zicht op de Mekong is prachtig.
Spijtig dat jullie nog geen foto's kunnen zien. We hebben nog een paar keer geprobeerd om er wat op de blog te zetten, maar om de een of andere reden lukt dat niet meer. Maar jullie krijgen ze heus nog wel te zien hoor :-)
Het is hier trouwens veel warmer dan het noorden waar we geweest zijn. Domi zijn bolletje is goed verbrand.
Morgenvroeg staat het bijwonen van het bedelritueel van de monniken op het programma en nadien een motoritje naar de Kuang Si watervallen. En namiddag misschien naar de Pak Ou Caves en een sunsettrip op de Mekong.

Zo, we gaan jullie nu weer laten. Tot gauw en nog bedankt voor de vele leuke reacties! Bye!

• 08 Februari 2011 - 10:08

Willy:

Spijtig dat ik niet uitgebreid afscheid heb kunnen nemen, maar ik vind je verslagen fijn om lezen. Ik vind het ook fantastisch dat je zo ver weg bent en, via internet, zo dichtbij. Zo kunnen wij een beetje meegenieten van je reis. Geniet er samen van.,

• 08 Februari 2011 - 12:50

Huguette:

ik kijk er elke dag naar uit om jullie verslagje te lezen, zo reis ik toch ook een beetje mee. Echt genieten ginds hé! Pieter en Sofie zitten momenteel in en rond de Grand Canyon, das dus de hele andere kant op. Volgende week moet hij naar Canada voor een week (- 25 graden). Toch maar voorzichtig hé met kamers zoeken!

• 11 Februari 2011 - 08:48

Chris Geenen:

hei dokel...wat leuk, zag gisteren collega's die jullie in beeld hadden... kon ik natuurlijk niet hebben en ben ook aan 't zoeken gegaan hoe dat moet. Totaal geen ervaring maar heb jullie gevonden...fijn ! Geniet ervan en zorg dat je met veel leuke verhalen terugkomt. het allerbeste gewenst