groen, groener, groenst - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dokel - WaarBenJij.nu groen, groener, groenst - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dokel - WaarBenJij.nu

groen, groener, groenst

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

05 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Hallo iedereen!
Eerst en vooral: keitof om jullie reacties te lezen! Keep going!
Is echt fijn om regelmatig es iets van het thuisfront te horen.
Nu iets anders: gisteren zeiden we toch dat we een niet zo fijn gevoel hadden bij binnenkomst in Laos? Dat de mensen hier niet zo tof waren?
Wel, hoe fout kan een mens zijn...
We zijn hier nu anderhalve dag en we voelen ons al helemaal thuis. Echt waar.
De mensen hier zijn nog liever en nog vriendelijker dan in Thailand!
We kunnen dat eigenlijk niet goed onder woorden brengen... zoiets moet je eigenlijk ervaren. Hopelijk kunnen onze fotos jullie toch een beetje een indruk geven.
Maar laat ons nu maar eerst ons verhaal van gisteren afmaken.
Na ons avondeten wilden we eigenlijk eens een goed nachtje doorslapen ter voorbereiding van de bustrip die ons vandaag te wachten stond.
Je kan het al raden: niet dus!
Om half vier werden we wakker van de eerste haan die kraaide, gevolgd door zo'n 500 anderen. Dan begonnen 2 van de naar schatting 500 zwerfhonden te vechten, waarop de rest reageerde met een jank- en blafconcert. Ondertussen waren we vier uur en blijkbaar was er aflossing van wacht aan de guesthouse die het nodig vond om de Laotiaanse popmuziek keihard te zetten. Ook de hanen hadden het nog steeds niet opgegeven. Gek, want we dachten dat die maar vier keer kraaiden ofzo, maar nee hoor, die naast ons bleef doorgaan tot hij er hees van werd. Ondertussen waren de Chinezen en Laotianen die hier uiteraard talrijk aanwezig zijn, bljkbaar ook wakker en hun eerste ochtendritueel is rochelen, rochelen en nog eens rochelen. Uitiendelijk waren we zes uur en de geluiden werden er niet minder op. Dus geen oog dicht gedaan en van armoe maar opgestaan. Rond 10 uur hebben we dan
een minivan genomen naar Luang Nam Tha in het noorden van Laos. We zouden normaal gezien zo'n 3 uur onderweg zijn, maar het zijn er bijna 5 geworden. De weg was afwisselend wel en niet verhard en ging door zeer hoge bergen. Onderweg ook nog bijna 3 ossen, 2 buffels, 5 koeien en 6 honden van de weg gemaaid en op een gegeven moment was Kelly haar rugzak bijna kwijt. Door in een put te rijden was de kofferbak van de minivan opengesprongen waardoor alle backpacks achterin op de stofweg vielen. Ja, je maakt wat mee tijdens zo een busrit. Gezellig, dat wel.
Rond drie uur kwamen we dan uiteindelijk toch aan hier in Luang Nam Tha en hebben we onmiddellijk een guesthouse uit de Lonely Planet geboekt. Echt supermooi voor maar 8 euro per nacht. Daar hebben we meteen ook maar een fiets gehuurd en zijn we naar een plaatselijk festival gereden. Wat we daar zagen is weer een heel verhaal apart, dat we jullie nog wel zullen vertellen.
Ook zijn we nog met de fiets verder gereden door het platteland naar watervallen en dat was echt machtig. De mensen zijn daar zo lief!! Ze komen gewoon naar je toe gelopen en wuiven en roepen allemaal Sabaidee... En vooral de kindjes zijn geweldig. Ze stelen je hart.
Zo, hier gaan we het bij houden voor vandaag. Morgen gaan we de hele dag door de jungle trekken... ja,ja, met een gids om inbox-toestanden te voorkomen :-)

Tot gauw!

• 05 Februari 2011 - 15:56

Anja, Johny & Kids:

Kukelekuuuu,
    Hoi hier een berichtje van't thuisfront. Awel Jane probeer uwe tarzan dan morgen maar uit de bomen te houden als ge de jungle intrekt. Hij kan soms zo wa apenmanieren hebben .... Allé have fun .... Wij kijken alvast uit naar 't verhaal van morgen ..... groetjes.

• 05 Februari 2011 - 22:08

Mama:

Is daar wel spannend geloof ik. Ik vind het tof dat jullie het zo naar jullie zin hebben. groetjes

• 06 Februari 2011 - 02:14

Hier Kleine Broer.:

Hallo daar heb een vraagje hebben ze daar aan die kanten ook zo iets als Fax toestel zou anders mij zelf eens proberen door te faxen die kant uit zo aan die reisverslagen te zien krijg ik het daar ook wel na mijn zin en zo een paar dagen iets verder dan mijn werk van huis zijn is nooit slecht. De groeten en voorzichtig tussen die rijstepikkers?