crossing borders - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van dokel - WaarBenJij.nu crossing borders - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van dokel - WaarBenJij.nu

crossing borders

Door: dokel

Blijf op de hoogte en volg dokel

04 Februari 2011 | Laos, Ban Houayxai-Noy

hey hey iedereen!

Wat een luxe...twee reisverslagen op een en dezelfde dag ;-)
Eigenlijk meer noodzaak want met mijn gsm kan ik blijkbaar om de een of andere reden niet bellen met de simkaart die ik hier gekocht heb en door het tijdsverschil hier ( 6 uur later dan bij jullie) is het heel moeilijk om iemand te pakken te krijgen via Skype. Zeker omdat de winkels hier allemaal al redelijk vroeg sluiten.
Na ons ontbijtje deze morgen twee uur in de bus gezeten naar Chiang Khong en hier de boot genomen om de Mekong over te steken.
De oversteek zelf gebeurde met een soort motorbootje en duurde maar een minuut of twee.
Bij het binnenkomen in Laos moet ik (Kel) eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet zo tof vond. Ik vond de mensen in tegenstelling tot wat ik in Noord-Thailand had gezien helemaal niet zo vriendelijk. Ze zijn nogal afstandelijk en komen ook wel wat geniepiger over. Dat komt misschien ook wel door hun uiterlijk dat toch weer heel anders is dan dat van de Thai.
Vooral aan het visum- en douanekantoor waren ze heel kortaf en kon je echt goed zien dat het hier gaat om een ex-communistisch land. Douanebeambte: Mao-uniform, pilotenzonnebril en achteruitgeleund met de voeten omhoog, weetjewel.
Hopelijk vergis ik mij en valt het allemaal nog wel mee. Domi vindt het hier allemaal even geweldig. Heeft misschien ook wel te maken met dat knappe meisje dat haar wenkbrauwen naar hem optrok en een blad liet zien met de veelzeggende melding: "I have sandwiches in the morning...". Ja, ja, ik heb afgedaan hier :-)
Anyways, in het dorpje hier is niet veel te zien, buiten een tempel annex klooster en heel wat monniken die ook weer superlief waren en wiens avondgebed we mochten bijwonen. Jongens van 10 tot 27 jaar. Domi heeft ook nog wat gevoetbald met een jongetje.
We hebben vandaag al wel een mini-van geboekt naar Luang Nam Tha waar we morgen heen gaan. Hier gaan we waarschijnlijk een jungle-trekking doen.
We gaan nu nog proberen om wat foto's erop te zetten zodat jullie hopelijk ook es kunnen zien waar we zitten...

Tot gauw, love you all! x

• 04 Februari 2011 - 15:32

Maikel:

yo domi en kelly... me so jealous
    nog een gelukkige verjaardag we viere die nog dik!!!!
    en zeg maar tege domi dat die uit moet kijken met die vrouwe :o :p
    ali ga nbu is ete salukes xx

• 04 Februari 2011 - 19:19

Een Collega:

amai zo mooi daar niet normaal.
    echt heel schoon foto's . hier regen en niets nieuws. En kel , die vrouwen lijken allemaal op elkaar dus jij bent speciaal :0) grt en veel fun

• 04 Februari 2011 - 20:29

Een Werk Collega:

Hallo Domi en Kel,Zeer mooie foto's heb je gemaakt,en geniet maar van uw mooie reis,en laat de volgende keer uw mooie tattoo eens zien de je hebt aangeschaft.
    Groetjes en keep it Safe