Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van dokel - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van dokel - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

02 Juni 2014 | Spanje, Sevilla

Onze tweede, en tevens laatste, dag in Sevilla. Vandaag stond een bezoek aan het Alcazar op het programma. Een paleis dat dateert uit de Moorse tijd. Zonder verwachtingen gingen we naar binnen, maar wat heeft ons dat verrast!! Nu hebben we toch al wel één en ander gezien, maar dit was echt prachtig. Je waant je in een sprookje uit 1001 nachten. ¨Waterpartijen, fonteinen, boogramen, binnenpleintjes, geglazuurde tegels. En dan de prachtige aangrenzende tuinen! En dat allemaal gelegen binnen de grote brede paleismuren. Wanneer je door Sevilla loopt en je ziet het Alcazar liggen, kan je je gewoon niet voorstellen dat er een dergelijke schoonheid binnen die muren vervat ligt! En alles ontzettend mooi onderhouden. Gelukkig waren we er niet in het hoogseizoen en zijn we redelijk vroeg gegaan, maar op sommige tijden kan de wachttijd meer dan een uur bedragen, gewoon om een ticket te bemachtigen. Nu konden we gewoon doorlopen en hadden we het rijk bijna voor ons alleen.
Na het Alcazar nog even gaan shoppen, want ook dat behoort natuurlijk tot een citytrip he :-)
's Avonds naar een flamenco-optreden gegaan in La Case de la Memoria de El Andalus. We hadden gisteren tickets gereserveerd waardoor we vandaag zonder problemen binnen konden. Het optreden startte om 21.00 u en om 20.30 u gingen de deuren open. Dus wij tijdig naar daar en gelukkig stonden we redelijk van voor in de rij die zich intussen vlijtig vormde. Het was een zeer intieme zaal bij de binnenplaats van een oud gebouw. We wisten beiden niet zo goed wat te verwachten, het was onze eerste flamenco-ervaring. Maar wat was dat indrukwekkend!! De passie bij de zanger en dansers, onvoorstelbaar. We hebben gehoord van veel toeristische flamenco-optredens maar dat gevoel hadden we hier totaal niet, dus zeker een aanrader!