nachttrein - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu nachttrein - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

nachttrein

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

01 Maart 2013 | Thailand, Lopburi

Hoi iedereen!

Vandaag was dus een transportdagje. Deze ochtend zijn we met de trein (nadat Domi weer eens een aap had moeten wegshotten die onze rugzak wilde afpakken) vanuit Lopburi naar Bangkok gegaan. Een rit van ongeveer drie uur.
Intussen hadden we dankzij onze Lonely Planet het lumineuze idee gekregen om te proberen diezelfde dag nog met de nachttrein door te reizen naar Trang waar we de boot moeten nemen om de eilanden van onze voorkeur te kunnen bezoeken. Volgens de reisgids zou de nachttrein 's namiddags vertrekken vanuit het Hua Lamphong treinstation waar we nu ook zouden aankomen. Dus bij aankomst onmiddellijk naar de ticketbalie gegaan en gelukkig!! konden we nog mee met de slaaptrein. Deze zou om 17.05 vertrekken en onze bagage konden we tot die tijd opslaan in een speciale ruimte, tegen betaling uiteraard. Echt ideaal! Dus hebben we met maar één klein rugzakje een taxi genomen naar het centrum waar Domi zijn pak voor de tweede maal is gaan passen (ziet er helemaal niet slecht uit!) en waar ik nog vlug een mani- en pedicure heb meegepikt. Nog even een pad thai en verse fruitshake voor nog geen twee euro samen, en dan een tuk-tukje terug naar het treinstation.
De slaaptrein was echt toch wel weer een heel nieuwe ervaring voor ons. Je zit dan op gewone bankjes tegenover mekaar, per twee in één coupé. Ze komen rond om te vragen of je iets wil eten en tegen hoe laat. Wij hadden rond acht uur ons eten gevraagd. Vlak daarna kwamen ze dan de bedden maken. Echt superprofessioneel! De zitbanken tegenover mekaar worden uitgeklapt tot een benedenbed en boven wordt een bak opengemaakt waaruit het bovenbed klapt. Je krijgt gordijnen zodat je je bed volledig kan afschermen en je krijgt een matras en kussens en een deken. Zalig gewoon! Je kan er echt in slapen zoals in een bed. Dus voor we het wisten hadden we 15 uur getreind en zijn we deze ochtend aangekomen in Trang. We wilden het drukke toeristische en volgens de Thai het niet-Thaise eilandleven zeker vermijden. Dus: geen Phuket, Pattaya, Ko Samui of Ko Phangan voor ons. Geen wilde fullmoonparties of superdeluxe spa's. Wij zijn bijna naar het uiterste zuiden gegaan, niet zo ver van de Maleise grens. Vanuit Trang hebben we een uurtje met een van moeten rijden naar de pier waar we een longtailboot hebben kunnen delen met een Franse familie om naar onze favoriet Ko Mook te kunnen gaan.
Mensen...
Terwijl ik dit nu zit te schrijven, zitten we onder een rieten afdak tussen de palmbomen, aan een hagelwit strand en een azuurblauwe zee met alleen maar een paar vissersbootjes. Geen toeristen te bespeuren. De uitbater, een lieve, coole thai met lang haar, lijkt niet alleen op Bob Marley, hij is ook zijn grootste fan. Dus buffalosoldiers houden ons gezelschap terwijl we onze bananashake drinken met zich op de Indische Oceaan....
Als er een paradijs bestaat, moet het verdacht veel hierop lijken.
Deze namiddag staat er een boottocht op het programma, snorkelen, zwemmen in het donker door een grot naar een emeraldcave en misschien ook nog inktvis-vissen vanavond. En de barbecue aansteken als we iets gevangen hebben... De uitbater heeft al gezegd dat we vanavond ook een fullmoon party gaan houden, maar dan onder ons vijven ofzo. Veel gezelliger...
Om jullie nie te jaloers te maken, sorry daarvoor trouwens, zullen we hier afsluiten.
We houden jullie op de hoogte!
Dikke knuffel!

• 01 Maart 2013 - 09:22

Johan:

Dicht bij Maleisië, zeg je ?? Welke plaats ? Ik heb daar via mijn vriendin familie en vrienden wonen die we elk jaar bezoeken - dat van dat paradijs klopt helemaal - kan het alleen maar bevestigen ! Geniet ervan - in september is het weer mijn beurt :=)

• 01 Maart 2013 - 10:16

Di:

Wat een mooie foto's vooral van die olifanten en die zichten, super mooi
    En wat heb je alles weer mooi opgeschreven, ik wacht alweer op de volgende blogs
    groetjes uit het koude Lommel

• 01 Maart 2013 - 10:59

Mia:

Hoi Kelly
    Na weer een stressy ochtend (akte met nog niet alle gegevens), kan ik vanaf deze middag ook voor een weekje relaxen. Ik heb Ludo dan toch nog een last minut skireisje kunnen ontfutselen. Zal dus het tegenovergestelde van jullie zijn, witte, koude en hoge bergen. Mijn reisverslagen zullen alleszins niet kunnen tippen aan die van jullie, maar ik ga desalnietemin voor 100 % genieten. Als ik terug ben zal ik mijn belevenissen dan wel eens op mail zetten.
    Ik zal dan heel wat te lezen hebben als we terug zijn.
    ciao
    Mia

• 01 Maart 2013 - 18:14

Mama:

Hoi Kelleke en Domi

Wat een prachtige verhalen weer. Allee jong wat een lieverdjes die
    apen. Kelly jij leek bijna iemand van ginder in die kleren en zo
    bruin. Domi kan zo bij het circus. Kan bijna niet wachten om
    jullie filmpjes te zien.

lieve groetjes

• 01 Maart 2013 - 20:29

Tony En Marleen:

Wat een leesgenot elke keer weer bij jullie verhalen. Hoe moeilijk jullie start was hoe goed gaat 't nu. We zijn erg benieuwd naar foto's en films. Zal wel een hele avondvoorstelling worden en nog heel veel werk voor Domi. Geniet nog met volle teugen van alle mooie momenten en belevenissen daar. Wij krijgen nu ook een beetje beter weer en gaan hier dan maar op onze manier ervan genieten. Nog net geen zonnige grtjes uit Neerpelt.

• 02 Maart 2013 - 16:37

Pa En Ma:

Wat een verhaal weer was het maar niet zo ver, we zien jullie daar al zitten te genieten aan het strand.Laat jullie maar lekker verwennen daar, als ge dat allemaal op film hebt staan dan zal het fijn zijn om dat terug te beleven,het weer word hier stilaan beter .Nog veel plezier daar groetjes van ons alle