Reuzevrienden... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu Reuzevrienden... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

Reuzevrienden...

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

21 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal!

Dinsdagochtend zonder kleerscheuren de pick-up weer ingeleverd en nadien al vanalles proberen te regelen voor de dagen nadien.
We wilden persé naar het Baan Chang Elephant Park hier in Chiang Mai. Dat is een opvangkamp voor oude, zieke en mishandelde olifanten die de organisatie ofwel redt ofwel opkoopt van hun eigenaars. Ze zijn tegen het scheiden van babyolifantjes en hun moeder en zijn ook volledig tegen shows waar olifanten schilderen, op twee poten moeten staan of moeten gaan zitten. Het is echt de bedoeling om daar de dieren een nieuwe thuis te geven. Aangezien ze geen enkele vorm van overheidssteun krijgen, moeten ze hun inkomsten natuurlijk wel ergens vandaan halen. En dus mogen elke dag een beperkt aantal toeristen, tegen betaling uiteraard, mee voor de dieren zorgen: voederen, mee gaan wandelen in de jungle en tenslotte baden en schrobben. En dat hebben we vandaag, donderdag, dus gedaan (woensdag was er geen plaats meer). Het was echt fantastisch. Voor diegenen die geïnteresseerd zouden zijn: Thailand heeft ontzettend veel zogenaamde "olifantenkampen", dus het is aan jullie om er één uit te zoeken dat die naam ook echt waardig is en zijn dieren goed behandeld. En Baan Chang Elephant Camp is dat zeker!!
Gisteren, woensdag, was Domi ziek en heeft hij de hele dag op de kamer gelegen. Dus heb ik in mijn eentje een fietsje gehuurd en ben ik op zoek gegaan naar het enige zwembad dat Chiang Mai volgens de Lonely Planet rijk is. Dat lag op 6 km van de stad. Heel leuk ritje, weg goed gevonden enzo. Alleen merkte ik toch wel op dat ik van hele smalle straatjes naar steeds bredere straten ging, om op een gegeven moment met mijn fietsje op de superhighway (2x4 rijvakken, dat noemen ze hier zo) terecht te komen... Beetje raar wel, fietsen tussen auto's en moto's die 120 rijden. Maar ik ben de politie wel gepasseerd en die zeiden niks, dus blijkbaar mag dat hier zekers? Verder nog een leuke namiddag gehad aan het badje.
Om half zes vanavond verlaten we het noorden van Thailand en hebben we een bus richting Sukhothai op zes uur rijden van hier. Daar komen we dus rond middernacht aan.
@di: ik kan misschien halftijds voor de economie en halftijds voor de communicatie gaan als ik terug ben...?
@dienst economie: grapje he...(alhoewel). Alles goed daar?
@willy: altijd fijn te horen dat je af en toe nog es aan mij denkt zenne ;-) (dikke vette knipoog :-)
@Wim: waarom moet je mij daar nu weer aan helpen denken? Ik zit hier juist aan een kokosshake in het zonnetje met lounge muziek op de achtergrond...
@papa: goed te horen dat alles goed verlopen is.
@Johan: de meditatie heb ik helaas moeten laten schieten omdat Domi serieus ziek is geworden, maar ik heb wel een ontzettend interessant gesprek gehad met twee Zuid-Vietnamese monniken over het boeddhisme as such en hoe dit te integreren in mijn leven. En bovendien: ik heb mijn pancha sila afgelegd!

Tot gauw!
@allen: de foto's schijnt een probleem te zijn wat we voorlopig niet opgelost krijgen...we doen ons best!!

  • 21 Februari 2013 - 09:23

    Di:

    pancha sila is dat een jurk of een ?????
    spijtig dat je deze vriendjes niet hier kan houden en verzorgen he, zou nog wa zijn
    Hopelijk is Dominique hersteld en tot snel horens

  • 21 Februari 2013 - 09:38

    Peter:

    Er was vandeweek wel verkeersinformatie op StudioBankok, er fietste een vrouw op de E314 in Chiang Mai ...

  • 21 Februari 2013 - 22:30

    Tony En Marleen:

    Zo, met die olifanten lijkt me wel heel leuk om mee te maken. Wat heb je afgelegd? Pancha sila? Moeten we opzoeken hoor! Enfin, als 't maar goed doet....! Hoop dat Domi zich weer beter voelde voordat hij aan de nachttrip met bus begon! Goede reis gewenst voor deze avond/nacht. Hopelijk weer gn disco! Ja, Kelly, misschien toch je haren maar eens echt blond laten maken... Hebben ze daar gn verkeersborden... Wat dacht je, wat weinig fietsers hier.... Geniet nog de komende dagen!! grtjs

  • 22 Februari 2013 - 14:03

    Pa En Ma:

    Hier zijn we dan weer ,en waard ge niet bang met de fiets dat ze u niet meenamen want een trip van 6 km is toch heel wat vind ge ook niet .En het is te hopen dat dominque beter is wens hem veel beterschap ,en veel geluk met de trip met de bus .Nog een goede reis groetjes

  • 24 Februari 2013 - 19:46

    Renate:

    Helaba,

    Mooie foto van die kleine reuzevriend die blijkbaar jullie al direct om de nek wou vliegen. Lijkt ons een enorme geweldige ervaring te zijn. Op de dienst alles goed , same old same old,...je kent dat.
    Ik kijk er toch echt naar uit om je zelf al die verhalen te horen vertellen hoor.
    Geniet er ginder van want hier is t nog altijd winter brrr ( weer 3cm sneeuw) :)

    Grtj renate en erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dokel

Actief sinds 24 Nov. 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 65121

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 30 September 2015

duikvakantie Marsa Alam 2015

10 September 2015 - 13 September 2015

London's calling

21 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Madrid

26 April 2015 - 30 April 2015

Valencia

01 Juni 2014 - 11 Juni 2014

Andalucia 2014

08 Augustus 2013 - 12 Augustus 2013

barcelona

14 Januari 2013 - 05 April 2013

Dokel in Azië 2013

01 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Sabaidee! Laos en Cambodja 2011

Landen bezocht: