The Loop: dag 4: Mae Chaem - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu The Loop: dag 4: Mae Chaem - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

The Loop: dag 4: Mae Chaem - Chiang Mai

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

18 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallootjes!

Vandaag, maandag, een zeer vreemde nacht achter de rug in ons "resort". In het hutje naast ons zaten drie Thaise vrouwen die om half elf 's avonds hun rieten mat van tien m² buitenlegden en nog begonnen te eten. Op zich niks mis mee, maar ze hadden lawaai voor dertig. Dan was er een voortdurend af en aangerij van pick-ups en motors en een hoop mannengeschreeuw, waarop de vrouwen dan weer om ter hardst riepen. Echt duidelijk was het allemaal niet. En dat ging zo maar door tot drie uur vannacht. Omdat we wel dachten dat er drank in het spel was en dronken Thai vaak ook vechtgrage Thai zijn, hebben we ons hoofd maar onder ons kussen gestoken en proberen te slapen wat natuurlijk niet gelukt is.
Om ons hoofd toch een beetje fris te maken, hebben we deze ochtend voor ons ontbijt dan maar een lekkere duik genomen in het zwembad. Wat een luxe, we weten het, zucht...
Dan de auto weer in en hup, terug naar Chiang Mai via het hoogtepunt van onze trip: de Doi Inthanon, of de hoogste berg van Thailand met 2565m. Dat was echt super. Natuurlijk tot aan de top gegaan en daar een nature trail gedaan met een gids. Dat was een wandeling rond de top door jungle en bergweiden en langs de kliffen. Magnifique uitzichten. Echt niet normaal.
Omdat we behoorlijk lang gewandeld hebben, hebben we tot de avond moeten doorrijden om Chiang Mai te halen. En dan moesten we nog op zoek naar een guesthouse, dat werkt natuurlijk niet in het donker. Dus we hebben maar wat zitten rijden, wat in deze stad op zich al erg stresserend is, tot we helemaal per toeval op ons huidig verblijfje zijn gestoten. Allez, tis te zeggen, het lijkt meer op een appartementencomplex waar ze kamers per maand maar ook per dag verhuren. Dus nu zitten we hier voor 17 euro op een kamer die eigenlijk uit drie kamers bestaat: living met vaste PC en TV, slaapkamer met kingsize bed en kingsize flatscreen en badkamer in marmer met warme douche...zalig! Eigenlijk is dit een beetje flashpacken in plaats van backpacken, maar dat mag ook wel eens voor een keer.
Morgen gaan we onze auto terugbrengen en dan willlen we ook nog een bezoek brengen aan een Vipassana meditatiecentrum voor een korte introductiecursus.
Overmorgen willen we het noorden achter ons laten en stilaan beginnen afzakken naar het centrum van het land. We willen met de bus naar Sukhothai en van daaruit de vluchtelingenkampen van Mae La bezoeken die aan de Birmese grens liggen. Maar eerst moeten we hier en daar eens informeren of dat wel mogelijk is.

We houden jullie op de hoogte!

  • 18 Februari 2013 - 20:58

    Tony En Marleen:

    Amai, wat een verhalen zeg! mieren, spinnen, stijle bochten dronken luidruchtige buren, wat wil je nog meer. Dus van vroeg naar bed en uitgerust op om de volgende dat fit te zijn was ook maar een illusie. Hopelijk verloopt de rit richting zuiden beter dan de heenweg.... De foto's bij één van de vorige verslagen nt te openen.... We denken dat je nog maar de helft van jullie mooie ervaringen dagelijks in een verslag kunt zetten. Onbeschrijfelijk zeker.... Maar goed dat je vandaag dan een een mooie kamer hebt met alles erop en aan. Dan is Domi ook uitgerust om morgen met de pick-up verder te gaan en hem veilig binnen te leveren. Nog veel ontdekkingsplezier!!!!
    grtjes en xxx

  • 19 Februari 2013 - 09:12

    Di:

    Ik heb er geen woorden voor maar Prachtig en leuke verhalen, je hebt je beroep gemist Kelly, ik wacht al op het volgende verslagje groetjes uit het koude België

  • 19 Februari 2013 - 09:14

    Johan:

    Hei Kel,

    het is wel de bedoeling dat je ontspannen terugkomt en niet helemaal overstressed / freaked out !! Gelukkig is er morgen Vipassana in de aanbieding - daar word je weer helemaal mindful en rustig van ... Succes !

  • 19 Februari 2013 - 23:48

    Papa:

    Hoi Kelly da zou ik nie graag hebben willen horen in de auto,kan me er iets bij voorstellen,en idd we kunnen geen enkele foto meer zien,hopelijk komt da terug in orde. groetjes en geniet er maar van xxx

  • 20 Februari 2013 - 19:38

    Wim:

    Hey Kelly,
    Volgens mij ben je op dit moment helemaal niet meer bezig met kernversterkend detailhandelsbeleid, Vlaamse winkelnota"s en nog van dat spannends ;-)
    en dat is........SUPER !!!
    Geniet nog van jullie boeiende reis
    groetjes

  • 21 Februari 2013 - 00:34

    Willy Cox:

    Kelly (en Dominique

    Je ziet, het is niet gemakkelijk om dikwijls een reactie te schrijven op je reis. Ik ben zelf met verschillende zaken bezig, onder andere ons feestje waar Irène haar zestigste jaar gevierd wordt en mijn op pensioen stelling.
    Maar zo te horen en te lezen beleef je van alles en kom je ergens waar ik nooit zal komen.
    Ik ga morgen proberen eens iets meer te schrijven want ik moet toegeven dat ik nog lang niet alle verslagen heb gelezen. En dat wil ik eerst doen. Maar ik wilde toch wel een klein berichtje laten dat ik wel eens aan je denk, die knappe griet van de technische dienst waar ik niet echt meer thuishoor.
    Maar weet dat ik je zal missen op mijn feestje dat zal doorgaan zonder jou.
    Irène komt al kijken naar wie ik nu alweer aan het schrijven ben, dus zal ik maar sluiten en verder alleen maar aan jullie denken, het plezier, de mooie momenten maar waarschijnlijk ook de ongemakken van een dergelijke reis, maar ik weet zeker dat de goeie momenten opwegen tegen de slechte.
    Geniet er van.
    Als ik de verslagen gelezen heb, schrijf ik je weer.
    Groetjes

    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dokel

Actief sinds 24 Nov. 2010
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 65108

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 30 September 2015

duikvakantie Marsa Alam 2015

10 September 2015 - 13 September 2015

London's calling

21 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Madrid

26 April 2015 - 30 April 2015

Valencia

01 Juni 2014 - 11 Juni 2014

Andalucia 2014

08 Augustus 2013 - 12 Augustus 2013

barcelona

14 Januari 2013 - 05 April 2013

Dokel in Azië 2013

01 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Sabaidee! Laos en Cambodja 2011

Landen bezocht: