Khao Yai dag 2 - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu Khao Yai dag 2 - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

Khao Yai dag 2

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

26 Februari 2013 | Thailand, Pak Chong

Hey allemaal!

Vandaag hebben we een hele dag een trekking gedaan door het nationaal park en het moet gezegd: het was fenomenaal!
Om acht uur deze ochtend vertrokken we richting jungle en het duurde niet lang of onze gidsen spotten de eerste gibbons. Nu hadden wij al het geluk gehad om deze in Myanmar van héél dichtbij te zien én te horen, maar toch. Gibbons zijn een soort apen, maar dan zonder staart, die nooit aan de grond komen. Ze blijven steeds in de boomkruinen. En als ze roepen klinkt het alsof er een hele meute honden begint te huilen.
Tijdens onze tocht door de jungle hield onze gids ineens halt omdat er een groene viper lag te rusten op een boomtak… Niet normaal. Een erg giftige slang, maar een prachtig beest. Dus hebben we ook heel mooie foto’s kunnen maken.
Daarna passeerden we het hol van een schorpioen. Door met een stok in het hol te peuteren, komt de schorpioen ineens tevoorschijn. Check de foto’s…. (als het lukt om ze online te zetten) :-)
En zo ging het de hele dag door. Flink gewandeld en dan met de pick-up terug onderweg naar het guesthouse. Net toen iedereen een beetje in slaap begon te sukkelen tijdens het lekkere ritje, stond er ineens een kudde wilde olifanten vlak langs de weg! Iedereen onmiddellijk klaarwakker natuurlijk. Het spotten van wilde olifanten is zeker het hoogtepunt van de trips door het Nationaal Park, maar er is geen garantie dat je ze ook werkelijk te zien krijgt... Wat was dat mooi! Het waren ongeveer een tiental olifanten, waarvan twee nog hele kleintjes die afgeschermd werden door de rest van de kudde. Gelukkig hebben we dit op video kunnen vastleggen want het was echt super. En zo konden we moe maar tevreden onze trip naar het Khao Yai National Park afronden!
@ Bieke: je weet: op spinnen heb ik het nog altijd niet he, al de rest maakt me niet zoveel uit, maar spinnen: nee hoor. Spijtig dat je intussen verhuisd bent :-( Maar ik kom zeker zo snel mogelijk langs als ik terug ben (normaal gezien over een maandje)!
@ pa en ma: we zien en beleven hier inderdaad wel wat. Er gebeurt altijd wel iets. We vinden het fijn om af en toe jullie reacties te kunnen lezen! Tot gauw!