Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van dokel - WaarBenJij.nu Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van dokel - WaarBenJij.nu

Ronda

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

05 Juni 2014 | Spanje, Ronda

Vandaag eerst een wandeling gemaakt in de omgeving van El Bosque. Nadien doorgereden tot Grazalema van waaruit we richting Zahara de la Sierra zijn gereden en dit om tot de Puerto de las Palomas (Duivenpas) te kunnen komen op een hoogte van 1357 meter. Een werkelijk spectaculaire autorit en een bijzonder mooi uitkijkpunt! Dit vormde eigenlijk onderdeel van een langere autoroute die een volledige dag in beslag zou nemen, dus zijn we teruggereden naar Grazalema en van daaruit richting Ronda gegaan. Ronda wordt overal bestoefd, maar wij vonden het echt wel tegenvallen hoor. Oke, er is een indrukwekkende kloof met een indrukwekkende brug. En er zijn enkele mooie gebouwen. Maar voor ons kan het totaal niet tippen aan bijvoorbeeld Vejer de la Frontera of Arcos de la Frontera. Wel zijn er vooral veel winkels en veel toeristen!! Ook hier weer hetzelfde verhaal: veel mensen doen de witte dorpjes als een daguitstap vanuit de kust, bijvoorbeeld strandliggers van Torremolinos of Marbella komen en masse met de bus naar daar. Dus: niet zoveel hotels en vooral in een duurdere klasse, zeker als je parkeergelegenheid wil voor je wagen. Dus hadden wij een goede oplossing gevonden: een goedkoop hotelletje (Hotel Royal), vlakbij de oude stad, dat een overeenkomst had met de iets verdergelegen ondergrondse garage waarbij hotelgasten tegen verlaagd tarief konden parkeren. Ideaal! Ook konden we volgens de man die aan de balie zat zonder problemen onze boardingpassen voor onze terugvlucht afdrukken. Bovendien was het de bedoeling om onze tickets voor het Alhambra in Granada van te voren te boeken. Dat konden we misschien ook van daaruit doen?