Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu Ao Nang - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

Ao Nang

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

12 Maart 2013 | Thailand, Ao Nang

Hallootjes!

Afgelopen zondag zijn we met de minivan (die twee keer de ferry op moest) van Koh Lanta naar Ao Nang bij Krabi gereisd.
De streek van Krabi wilden we persé zien omwille van het mooie karstgeberte dat er uit zee rijst. Nu wisten we al wel dat Ao Nang zeker niet het mooiste strand zou zijn, maar het is wel makkelijk omdat alle transportdiensten daar te vinden zijn en het maar een korte boottocht van 15 minuten is naar de prachtige stranden van Phra Nang, Tonsai en Raileigh.
Dat hebben we dan ook gedaan. Het strand van Hat Phra Nang is echt wel magnifek. Veel bergen die als monolieten oprijzen uit de zee, azuurblauw water, wit strand.... Wel heel wat drukker dan Koh Lanta en zeker dan Koh Mook.
We hebben ook nog een boottocht gemaakt langs een viertal eilanden waar je mooi kan snorkelen. Is nog even spannend geweest. Omdat Domi het niet zo heeft op oceanen en alles wat daarin leeft, ben ik alleen gaan snorkelen. En het was zo mooi dat ik algauw een heel eind afgedreven was van waar de boten aanlegden. Er was een groot rotseiland met wat koraal en prachtige vissen en onderwater rotsformaties waar je tussendoor kon zwemmen. Echt chic. Maar op een gegeven moment kwam ik boven en bleek ik in een opening tussen de rotsen te zitten waar de stroming heel sterk was en wat niet zichtbaar was voor de mensen op het strand. Ik had algauw door dat het niet zo veilig was daar, dus probeerde ik tegen de stroom terug te zwemmen. Maar die sloeg mij telkens terug tussen de rotsen, dus dat was niet zo simpel, zeker niet als je een beetje paniekerig wordt :-) Maar goed, uiteindelijk toch gelukt en dan maar gauw terug naar de rest gepeddeld. Af en toe moet je ook eens geluk hebben he :-)
Voor de rest hebben we een paar zeer rustige dagen doorgebracht in Ao Nang. Het is echt een toeristenghetto, je vindt er dus alles, maar vooral veel Scandinaven!! :-) Björn en Frida zijn er zeer goed vertegenwoordigd. Vreemd, maar dat hebben we overal in het zuiden al gemerkt. Heel veel opschriften zijn hier in het Zweeds, er zijn Noorse barren,... alles toegespitst op het Scandinavische publiek dat blijkbaar een ferme boon heeft voor Zuid-Thailand.
Omdat we zeker op tijd terug willen zijn uit Cambodja, hebben we voor woensdag de 13e een bus geboekt naar Bangkok van waaruit we richting de grens met Cambodja zullen gaan. Tocch ook wel weer één van de hoogtepunten van onze reis...

bye!