koh lanta - koh phi phi - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu koh lanta - koh phi phi - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

koh lanta - koh phi phi

Door: kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

07 Maart 2013 | Thailand, Ko Lanta

Hoi allemaal,

Gisteren, woensdag, hebben we een scootertje gehuurd en zijn we het hele eiland (ongeveer 32 km bij 8 km) doorgereden. We zijn o.a. naar het nationale park gereden helemaal in het zuiden (wat eigenlijk vlakbij onze guesthouse ligt) en onderweg een troep wilde apen tegengekomen.
Koh Lanta is best wel mooi. We hadden het eigenlijk veel drukker verwacht maar al bij al valt dat toch nog wel mee. Vooral waar wij zitten is het eigenlijk volledig kalm. Wel veel Scandinaven hier op het eiland, dat valt wel op.
Vandaag hebben we een boottrip gemaakt naar Koh Phi Phi Don, Koh Phi Phi Leh en Bamboo Island.
Bij Phi Phi Leh hebben we aangelegd in Maya Bay, het strand van de film "the beach". Het is een prachtige baai met hagelwitte zandstranden en het mooiste turquoize water dat je je kan voorstellen, maar het is volledig verpest door de toeristenboten. Tja, en zelf dragen we daar helaas ook aan bij :-(
Daarna zijn we verder gevaren en konden we vanuit de boot gaan snorkelen. Super was dat! In Koh Mook dachten we dat we al leuke dingen hadden gezien, maar hier was het echt nog honderd keer mooier! De vissen waren echt in tecnicolor, de koralen waren prachtig! Als je je volledig stil hield in het water, werden de vissen nieuwsgierig en kwamen ze in je vingers of benen bijten, zelfs in mijn buik werd ik een paar keer gehapt. Echt grappig om te zien.
Koh Phi Phi Don daarentegen.... man, wat is me dat! Het is één van de prachtigste eilanden van Thailand, maar het is echt volledig verpest. We legden met de boot aan in Tonsai bay, het toeristische deel, waar we anderhalf uur ter beschikking hadden. Wij wilden naar het viewpoint klimmen om het eiland vanuit de hoogte te kunnen bekijken. Daarvoor moesten we echter het hele Tonsai-deel door.... massagesalons, bars, cafés, weet ik veel wat voor toestanden allemaal met om ter luidst de muziek op. En het volk was natuurlijk navenant. We zijn er maar twintig minuten doorgewandeld, maar we hadden onze buik meer dan vol van Phi Phi en weten nu ook dat dit niks voor ons is, gelukkig dat we maar een dagtripje hebben gedaan naar daar. Het echte Thailand is daar héél ver zoek en dat vinden ze daar helaas ook nooit meer terug!
Morgen willen we opnieuw een scooter huren en o.a. naar Lanta Animal Welfare gaan, een dierenasiel voor de vele zwerfhonden en -katten.

Tot later!