Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Blijf op de hoogte en volg dokel

05 Maart 2013 | Thailand, Ko Lanta

Hey iedereen!

Deze ochtend zijn we met de speedboot vertrokken richting Koh Lanta. We wilden toch nog wat meer zien van het zuiden en zijn daarom maar vertrokken bij de Coco Lodge. We zijn er vier dagen geweest, maar het leek veel langer, we waren allemaal net als één grote familie daar. Dus het afscheid was navenant... en zeker niet plezant.
Nu zitten we dus op Koh Lanta, we hebben hier het rustigste deel van het eiland uitgekozen, Ao Khong Jark in het zuiden, en opnieuw lijkt het of we hier alleen zijn.
Het is een heel mooi strand, heel rustig en afgelegen, vlakbij de jungle en een nationaal park. We hebben net heerlijke merlijn op de barbeque gegeten. Dus allemaal geen reden tot klagen...maar alleen: hier is geen Chest met de Coco Lodge.
Dus nog steeds zitten we met een dilemma. We zijn een beetje bang dat hoe hoger we afzakken naar het noorden, met name Krabi, hoe drukker en toeristischer het wordt. En dat is niet meteen ons ding en dat merk je ook aan de Thai zelf. Dus morgen huren we hier op Lanta een scooter en gaan we het eiland verkennen (dat moeten we wel want we zitten hier eigenlijk volledig geïsoleerd van de rest van het eiland), overmorgen doen we een dagtrip naar de Phi Phi Don en Phi Phi Leh eilanden (met o.a. het strand van de film "the beach") en dan weten we het nog niet. We denken er over om terug te gaan naar Koh Mook en de rest van onze dagen daar uit te doen alvorens we naar Cambodja gaan. We zullen zien...

• 05 Maart 2013 - 20:11

Tony En Marleen:

Hey Dokeltjes, zo te lezen heeft jullie Koh Mook wel indruk op jullie gemaakt wat betreft vrijheid, schoonheid en vooral gastvrijheid niet te vergeten. Wel we zouden zeggen als jullie 't op Koh Lanta niet bevalt ga je gewoon terug om jullie laatste dagen door te brengen en deze trektocht mooi af te sluiten en niet met een gevoel van waren we nog maar wat langer daar gebleven. Kijk 't even aan, wie weet ontdekken jullie weer andere prachtige dingen in de natuur. Amuseer jullie nog! grtjs