The Loop: dag 3: Mae Hong Son - Mae Chaem - Reisverslag uit Mae Chaem, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu The Loop: dag 3: Mae Hong Son - Mae Chaem - Reisverslag uit Mae Chaem, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

The Loop: dag 3: Mae Hong Son - Mae Chaem

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

17 Februari 2013 | Thailand, Mae Chaem

Helaba,

Zondag eerst lekker ontbeten in de tuin en dan de auto in om hier in de omgeving nog een hilltop tempel te bezoeken en nadien onze trip verder te zetten. We hebben getwijfeld welke route we zouden nemen terug naar Chiang Mai. Omdat we de auto maar vijf dagen hebben en de andere routes 500 km langer zijn, hebben we gekozen om van Khun Yuam naar Chiang Mai te gaan via het Inthanongebergte. Dit zou trouwens ook de mooiste route zijn. Inderdaad en dat heb ik ook geweten. Zoveel schrik als ik gisteren had, dubbel zoveel heb ik vandaag in mijn broek gedaan. Sorry voor het woord, maar shit man, wat was dat zeg. Het was dus een route dwars door, of liever over, de bergen. Telkens we tot op de top van een berg waren gesukkeld lagen de bergen achter ons beneden ons en doemden er voor ons nieuwe, nog hogere op. Ik heb mijn ogen moeten dichtdoen en zachtjes moeten meeneuriën op El Condor Pasa van Simon & Garfunkel om niet helemaal gek te worden en uit de auto te springen. Natuurlijk duurde de rit ook veel langer dan gepland en is er op dit deel van de loop geen noemenswaardige stad te bespeuren, enkel kleine ietwat vreemde dorpjes. Dus toen we uiteindelijk dan toch, net voor zonsondergang, ons doel voor vandaag Mae Chaem bereikt hadden, was het zoeken geblazen naar iets wat duidde op een slaapplaats. Al was het op de vloer bij een tempel geweest, het had me allemaal niet uitgemaakt. Ik was doodziek van mezelf op te naaien en van al die onnozele bochten en Domi was ook moe van het rijden. Dus toen we bijna het dorpje uit waren zonder resultaat, en ineens een kartonnen bordje zagen staan met in scheve letters "Hotel and resort" riepen we in koor: "Daar! Afdraaien!!". Dus nu zitten we op een heel groot grasveld waar allemaal vlak naast en door mekaar kleine houten hutjes staan. Maar ze hebben hier wel free wifi (raar eh!), een zwembad (ik heb het deze avond nog getest: een zalig badje!) en een fatnessroom (ik heb altijd gedacht dat het fitness was maar hier is het blijkbaar fatness...).
Zodadelijk gaan we een welverdiend dutje doen om morgen uitgerust onze tocht, opnieuw door het hooggeberte van Doi Inthanon, te kunnen aanvatten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dokel

Actief sinds 24 Nov. 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 65105

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 30 September 2015

duikvakantie Marsa Alam 2015

10 September 2015 - 13 September 2015

London's calling

21 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Madrid

26 April 2015 - 30 April 2015

Valencia

01 Juni 2014 - 11 Juni 2014

Andalucia 2014

08 Augustus 2013 - 12 Augustus 2013

barcelona

14 Januari 2013 - 05 April 2013

Dokel in Azië 2013

01 Februari 2011 - 17 Maart 2011

Sabaidee! Laos en Cambodja 2011

Landen bezocht: