Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van dokel - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg dokel

13 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hey allemaal!

We hadden via een kantoortje in de backpackersbuurt dus een nachtbus geboekt naar Chiang Mai. Eigenlijk hadden we de keuze tussen een gewone of een vip-bus. De VIP-bus had stoelen die bijna volledig platgelegd kunnen worden, airco en daar zou je blijkbaar zelfs warm eten in krijgen.
Maar aangezien dat een stuk duurder zou zijn voor ons twee én er sowieso toch geen plaats meer was op zo een bus, zijn we maar voor de gewone gegaan. We moesten om zes uur 's avonds aan het kantoortje zijn, want daar zouden we opgepikt worden. Haasten, haasten, want Domi moest zijn tattoo nog even laten bijwerken, maar om half zes waren we al daar. Ineens alle hens aan dek, stond er een groep van twintig toeristen met al hun rugzakken. Hoe? "you go now, you go now, bus leave, bus leave". Huh? Dus geen pick-up, maar wel met onze twee backpacks en onze twee dagrugzakken doorheen de drukke straten naar een pleintje van waaruit minivans mensen naar het busstation brachten blijkbaar. Iedereen die een busticket naar Chiang Mai had gekocht moest bij mekaar gaan staan. We zagen de bui al hangen: dit kon nooit allemaal in een minivan. En blijkbaar was er ook iets ferm misgelopen met de reservatie, want de kerel die ons in ruil voor ons reservatiepapiertje onze tickets moest geven, kon er helemaal niet aan uit en had twee tickets te weinig. Het ging nog tussen ons en twee meisjes. Wie zou er blijven staan en kon niet mee? Uiteindelijk kregen wij dan toch een papiertje in onze handen geduwd en mochten we het busje in. De meisjes moesten blijven staan, vonden we wel sneu, maar ja, dog eat dog he...
Hup naar het busstation. Een rit van een dik uur, worden we daar gewoon gedropt met de mededeling "bus leaves here". Ja, dat wisten we ook wel, maar nu moet je weten dat Bangkok drie busstations heeft die elk ongeveer de grootte van de luchthaven van Zaventem hebben en waar je terechtkomt in een mierennest. Dus begin dan maar. Een beetje samengeklit met de rest en dan op goed geluk maar ergens binnengelopen. Uiteindelijk ons "platform" dan toch gevonden, en bleek dat onze bus pas om 21.00 zou vertrekken, dus waren we ruim twee uur te vroeg. Maar goed, intussen toch weer aan de praat geraakt met een Fransman die naast ons zat en die elk jaar voor minstens 7 maanden naar Thailand kwam. Interessante verhalen gehoord. En dan de bus op. Jezus, wat was dat zeg. Hoewel we niet betaald hadden voor een VIP, hebben we ze wel gekregen! Zetels bijna volledig plat, met voetsteunen. Gratis chips, water, melk en een warme maaltijd. Voor iedereen een lekker warm dekentje... Super! De eerste keer dat we in een nachtbus dus ook effectief hebben kunnen slapen. Heerlijk! Voor we het wisten was het 06.00 u en waren we in Chiang Mai in het noorden. Een heel gezellige stad, wel groot. Toen we aankwamen mochten we onmiddellijk op onze kamer in onze meer dan redelijke guesthouse en hebben we nog een paar uur geslapen. Nadien de stad verkend en 's avonds naar de reuzegrote night market geweest. En terechtgekomen in een klein, onooglijk restaurantje met de best Thai food ever! Zo lekker... echt niet te doen.
Vandaag hebben we een motor gehuurd en hebben we de Chiang Mai-Samoeng loop gedaan, een tocht van 100 km door de bergen. We hebben een snakefarm bezocht en zijn gestopt bij de Mae Sa watervallen. Maar het leukst was toch wel de rit zelf met haar prachtige landschappen.
Morgen weten we nog niet helemaal wat we gaan doen, maar vanaf vrijdag hebben we voor vijf dagen een auto gehuurd waarmee we een grote loop van 700 km door Noord-Thailand willen doen. Onder andere Pai en Mae Hong Son staan op het programma.

Zo nu zijn jullie weer helemaal mee!

Tot gauw!

• 13 Februari 2013 - 18:23

Mama:

Hoi Keleke en Domi

Is weer effe spannend geweest. Toch dan een bus zonder disco.
    Zal welzalig zijn geweest. Geniet nog en wees voorzichtig.
    Hoe is het met je voet Belleke?

lieve groetjes
    mama xxx

• 13 Februari 2013 - 19:13

Tony En Marleen:

Zo Dokeltjes, hier zijn we ook weer. Het verslag van 11/2 had ik nog niet gelezen vanwege het Carnaval gebeuren. Gelukkig achter de rug. Zo keukenprinses, dat beloofd als je terug komt.... lekker eten, we houden ons aanbevolen om je kookkunsten te mogen proeven... Zullen toch specifieke kruiden zijn om bepaalde smaken te krijgen. Zal moeilijk worden om datzelfde hier te krijgen. Een hele belevenis die dag. Mooie foto's! Wel eng die slang. Ben je een frisse duik gaan nemen bij de watervallen.....? Super dat de de VIP plaatsen hebt gekregen ! Hoop dat de motortocht ook leuk was. Voor morgen zul je de dag nog wel weten te vullen lijkt mij zo. De vijf-dagen tocht is al uitgestippeld of doe je dat ter plaatse? Wees maar voorzichtig!!! En Domi, als 't donker wordt neem jij het stuur maar over.....
    We hopen dat jullie de komende dagen veel gaan zien en beleven. We kijken uit naar het volgend verslag! have fun!
    grtjs en xxx

• 13 Februari 2013 - 20:43

Pa En Ma:

Hier zijn we dan weer vanuit het koud landje,zo te lezen gaat het daar heel goed zijt maar voorzichtig als ge daar een auto huurd.Dat zal er daar ook wel vreemd aan doe gaan,bij ons is alles goed nog veel plezier met alles wat jullie nog willen beleven.Nog veel groetjes van ons

• 14 Februari 2013 - 09:07

Annelies:

Amaai wat een mooie foto's weer! Echt knap hoor. Fijn dat jullie eens een goeie busrit en lekker eten achter de rug hebben! Ben benieuwd hoe die tattoo eruit ziet! :-)
    Ben jaloers als ik zie hoe warm het daar is! Opt werk (net als daarbuiten) is het weer bevriezen hoor...Veel plezier ginder! groetjes

• 14 Februari 2013 - 09:19

Diana:

amai wat een slangen, had je gene schrik, en nog steeds lekker warm zie ik aan de foto's
    ge mist hier niks hoor alleen ijzige kou en een carnevalwagen dus doe lekker jullie ding ginder he en wees voorzichting
    groetjes vanuit het frisse stadhuis

• 14 Februari 2013 - 09:44

Mieke:

Hoi kelly,

Leuk om je verhalen te lezen. Zo te lezen hebben jullie het er wel naar jullie zin ! echte leuke verslagen !

grtjs vanuit het koude Lommel !

Mieke